Kalandozások Svédországban • I. rész

április 17, 2018

Már régóta érlelődik bennem egy hasonló témasorozat, amiben bemutatom, merre is szoktunk kirándulni, ha a "nyakunkba vesszük" az országot. :) Nem feltétlenül olyan nevezetességek ezek, amelyeket mindenki ugyanúgy élvezne, mégis igyekszem az érdekesebb, izgalmasabb látnivalókból mazsolázni.

ÖREBRO

Ez az a hely, amit tavaly ősszel tettem fel a "feltétlenül szeretnék ellátogatni ide" listámra, mivel jókat hallottam a városról, nem mellesleg egy csodaszép, középkori kastély is található itt, közvetlenül a vízpart mellett. Maga a város sem túlzottan nagy, kényelmesen bejárható egy délután alatt, de olyan kis bájos, elragadó hangulata van, ami miatt szívesen visszajönnék ide máskor is. A legfőbb nevezetessége természetesen az Örebro slott, de található még itt egy viszonylag nagyobb élménypark, a Gustavsvik, valamint egy helyi egyetem is. Egy kisebb skanzen is bejárható, néhány, korabeli épülettel, de ezt mi kihagytuk. Legközelebb mindenképp sorra kerítjük. :) Sajnos a kastély nem látogatható, viszont a látogatóközpont igen, illetve egy helybeli múzeumot is találtunk.

A hétvégén látogattunk el Örebroba, mert már kifejezetten tavaszias, kirándulóidő van, amit vétek lenne nem kihasználni. Sajnos vasárnap pont egy kicsit borúsabb, felhősebb időre ébredtünk, ennek ellenére is nekivágtunk a két órás autóútnak, és az időnként esőpettyezte szélvédő sem szegte a kedvünket. :) Mindketten megállapítottuk, hogy kicsit emlékeztet Uppsalára. A vízpart közelsége elengedhetetlen kelléke valamennyi svéd városnak, de ettől válik igazán autentikussá. Mivel az üzletek jelentős része zárva volt (főleg a kisebb boltokra gondolok), ezért nem volt sok ember az utcákon, kényelmesen sétálgattunk a belvárosban. Engem főleg a kastély környéke ragadott magával, és a rengeteg, vijjogó sirály, a nyári ludak, kacsák és más vízi madarak társasága, akik kísérték az utunkat a part mellett.

VÄSTERÅS

Visszafelé útba esett ez a város is, amiről szintén hallottam korábban ezt-azt, de úgy gondoltuk, ha már erre járunk, miért is ne néznénk meg? Västerås főleg a jéghokiról híres, illetve rendelkezik egy nagyon picurka repülőtérrel is. Maga a hely nem különösebben izgalmas, Örebro messze szebb és különlegesebb volt. Megnéztünk egy viszonylag nagyobb katedrálist, de be végül nem mentünk, mert éppen istentisztelet zajlott. A tóparton egy kisfiú és az apukája a madarakat etették, míg a központ tátongott az ürességtől. Elég kihalt volt minden, alig járt ember az utcán.

Amit viszont különlegesnek találtunk, az egy bicikliző bácsikból álló szoborcsoport, valamint egy lakatokkal teli híd. Na meg egy nagyon cuki szoborteknős. :) Nagyjából itt ki is merült a dolog, más nem igazán ragadott meg. Tipikus nagyváros, magas épületekkel és néhány szebb házikóval.