Napsütéses május

június 02, 2017

Erre a hónapra nem tudok semmilyen különleges jelzőt aggatni, pedig ezúttal is bőven akadt tennivalóm. Leginkább személyes fronton alakulnak a dolgok, ott rendesen pörögnek az események. Szerencsére a jó idő maradt, mi több, megérkezett a nyár is, szinte viharos sebességgel. A hőséget nem annyira szeretem, legfeljebb vízpart közelében, úgyhogy remélem, a 40 fokos kánikula várat még magára. :) 

Könyvek és olvasás 

Hosszú ideje ez az első nullás hónapom könyvbeszerzés terén. A Könyvfesztivál óta nem is bűnöztem, de azért a Könyvhétre mindenképp kilátogatok. :) Bár most is visszafogott vásárló leszek, egy-két kincset azért szeretnék magammal hozni.

Az olvasással is kicsit hadilábon álltam, májusban valahogy lassabban csúsztak a könyvek. Szám szerint 3 került sorra. Kezdtem a Blackmoore-ral, amit még április végén kezdtem el, pedig nagyon szeretni való, romantikus kis történet volt. :) A hangulata csodás, hallottam magam körül az óceán zúgó-morajló hullámait, együtt izgultam Kate-tel, és szurkoltam, hogy boldogan végződjön a meséje. Ezután Neil Gaiman Északi mitológiáját választottam, amit nagyon-nagyon élveztem! Végre a skandináv mitológiában is otthonosabban mozgok, jobban megismerhettem Asgard lakóit, történeteiket, hőstetteiket. Élvezet volt ebben a világban barangolni, kicsit sajnáltam is, hogy ilyen nyúlfarknyira sikerült. Végül folytattam az egyik kedvenc skandináv krimimet, a Fjällbacka sorozatot. Ezúttal az ötödik rész következett, az Eltitkolt életek, ami ugyan eleinte lassan akart beindulni, de a közepére újra felvette a jól ismert fordulatszámot és ezerrel pörögtek az események a végkifejletig. 

Júniusra is beütemeztem már jó néhány könyvet, amit szeretnék elolvasni, de listát nem írok. Igyekszem rugalmas lenni, mert sokszor a kedvem szabja meg, mit emelek le a polcról. :)

Filmek 

Ebben a hónapban is picit jobban esett a filmnézés, úgyhogy több kedvencemet újra is néztem, de újakkal is igyekeztem bővíteni a listám. Végre megejtettük az új Star Warst, a Rouge One-t, de szerintem borzalmasan lassú és unalmas epizód lett. A 7. részen végig izgultam és annyira lelkesedtem, mint egy kisgyerek, de ez a rész valahogy nem hozta elő ezt a lázas kíváncsiságot. Kár érte... Régóta terveztem, de most végre megnéztem a Mielőtt megismertelek c. filmet is. Szívfacsaró történet, nem lehet könnyek nélkül kibírni. Bár nem sírtam rajta annyira, mint amire számítottam, azért így is meghatódtam és a szívem szakadt meg a végén.

Sorozatoknál befejeződött az egyik kedvencem, a Jane the Virgin, ami ismét csak októberben folytatódik... Nyárra viszont megérkezett a másik favoritom, az Egynyári kaland. Tudom, hogy tinglitangli és főleg tiniknek szól, de nem tehetek róla, egyszerűen rajongok érte!! Minden szombaton izgatottan várjuk a fejleményeket a húgommal. :) Ez az egyik közös programunk, mivel tavaly, a vizsgaidőszakban, ő mutatta meg és rögtön le is daráltuk a felét, annyira megtetszett nekem is. Azóta várom a folytatást és be kell valljam, eddig egyáltalán nem okozott csalódást. :)

Programok 


A hónap első fele nagyjából a folyamatos vezetési órákkal, illetve különféle ügyintézésekkel telt. Útlevél készítés, utasbiztosítás és egyéb finomságok... A pakolással, illetve szanálással is egész jól állok, úgyhogy ez a része is szépen halad a maga medrében. 
Május 12-én ismét kiruccantam egy hétvégére Bécsbe, ami ezúttal is nagyon emlékezetes kirándulásra sikerült. Nagyon megszerettem ezt a várost, szinte mindig új arcát mutatja. :) Kiruccantam egy kicsit Pestre is, találkoztam rég nem látott emberekkel, adtam el könyvet, úgyhogy igazán sikeres napot zártam. :) 
Sajnos a forgalmi vizsgám nem sikerült, úgyhogy az kicsit taccsra tett, de kárpótol, hogy a jövő héten újra nekimehetek és ezúttal nem akarok kudarcot vallani. A parkoláson úsztam el, ez a gyenge pontom, úgy tűnik. :( De ahogy másokkal beszélgettem, úgy alapvetően nekünk, nőknek, ez a gyenge pontunk. Így egy fokkal kevésbé érzem magam elveszettnek. :) 


Június már most óriási izgalmakat tartogat. Jön a Könyvhét, ami már önmagában szuper programnak ígérkezik. Sajnos most csak egy napra tudok kilátogatni, de így is rendesen körbenézek és magammal hozok egy-két szerzeményt. A Pünkösd utáni hétvégét Sopronban töltjük, ahova egy kedves barátunk invitált. Én ráadásul még sosem jártam ott, de már régóta terveztem. :) 12-én érkezik az unokahúgom és a sógornőm, úgyhogy még pár napig babázhatok, de aztán... Aztán nyílik életem egy új fejezete. Rettentő kíváncsi, lelkes és izgatott vagyok emiatt. Szinte hihetetlen, hogy a kapuban állok, hogy mindjárt elérkezik a napja. Június közepén ugyanis szedem a cókmókom és arrébb költözök, egész pontosan 2000 km-rel arrébb. Vár rám a mesés Svédország és a több, mint két és fél éve várt összeköltözés. :) 

Azt hiszem, ez a hónap legnagyobb durranása, de onnan is rendszeresen jelentkezem majd. Tervezem, hogy nyitok egy külön oldalt, ahol csak a svéd élményeimet osztom meg, a mindennapokat, recepteket, szokásokat, nagyjából mindent. :) És még nem is írtam, de a július sem lesz kutyafüle... Az én drágám ugyanis szervezett nekem egy meglepetés utat, nem máshova, hanem egyenesen Párizsba!!! Azonfelül pedig egy hónapot Potsdamban töltünk, mivel a barátom az ottani egyetemen fog dolgozni egy nyári suli keretében. Én pedig elkísérem. :) Nem fogok unatkozni, ezt már most látom, de őszintén szólva, igyekszem minden pillanatát kiélvezni a nyárnak. Fel szeretnék töltődni, mire beindul a kinti életem és én is belépek a dolgozó felnőttek világába. 

(Képek forrása: Pinterest, saját)

Hasonló bejegyzések

4 megjegyzés

  1. Hűűű, micsoda fejlemények, nagyon örülök neked és az utazásnak, költözésnek, remélem minden álmod valóra válik, és szuper lesz az új élet!! Minden elképzelhető jót kívánok neked, és sok sikert a munkakereséshez, de előtte még jó töltődést! :)
    A forgalmi vizsga nekem se sikerült elsőre. Ezen ne csüggedj, túl leszel rajta, és utána már nem lesz benned az az izgalom, és jó sofőrré válsz. :)
    Ebben a hónapban én is amúgy csak három könyvet olvastam, de majd júniusban belendülök. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, Pupi! :* :)) Igyekszem nagyon kiélvezni a nyár minden pillanatát, az utazásokat, a költözést. :) A munka is kezd alakulni, de még nem szeretném elkiabálni... :)

      Pont ma voltam vezetni először a vizsga után, és kicsit féltem, hogy sokat felejtettem-e azóta, de szerencsére nem. :) Minden előjött, sőt, szerintem most vezettem a legjobban, még az oktatóm is azt mondta, hogy így kell majd a vizsgán is. :) Sajnos nekem nagyon rosszat tesz a vizsga szituáció, hihetetlen mélyrepülést vagyok képes produkálni. :( De bízom benne, hogy egy tapasztalattal felvértezve már könnyebben veszem az akadályokat. :) Remélem, hogy tényleg így lesz, ahogy írod! :)

      Szerintem időnként beesnek ilyen hónapok, amikor más a fontossági sorrend, esetleg neked se esik annyira jól az olvasás, úgyhogy tökéletesen megértem. :) Júniusban én is turbózni szeretnék. :)

      Törlés
  2. Nagyon izgalmas hónap volt neked a május, de hát igen, a java csak most következik! Tudod, hogy nagyon szurkolok neked, hogy minden szuperül alakuljon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az biztos. :) Tudom, persze, hogy tudom! :* És köszönöm!! :) :*

      Törlés