Napsütötte Toszkána - 2. rész

augusztus 10, 2016

Szóval, ott tartottam, hogy augusztus 3-a, szerda. Verőfényes napsütésre ébredtünk, majd egy bőséges reggelit követően, kb. fél 10 körül útnak is indultunk. Nagyjából mindig ezt az időt sikerült belőni, ez az egészséges reggel, amikor már én sem vagyok félkómás és túl vagyok a reggeli kávémon is. :)

VOLTERRA

Az első úti célunk Volterra volt. Bevallom, ezt a várost leginkább a Twilight széria miatt ismerem, mert ha valaki emlékszik, az Újhold legvége ebben a városkában játszódott. Előtte nem igazán kerestem rá, de utólag kiderült, jó pár olyan helyszínen jártunk, ahol a filmet is forgatták. Ez mondjuk nem olyan megdöbbentő, mivel egy elég kicsi helyről van szó. Maga a belváros, mint oly sok helyen, egy jellegzetes kapuval kezdődik, ezen belépve tárul fel mindaz a szépség, ami valamennyi toszkán városra jellemző. Itt is erőteljesen dominált a középkori, mediterrán hangulat.


A kilátás pedig önmagában megérne egy misét... Fantasztikus volt! A háttérben húzódó dombok, hegyek-völgyek és szőlőföldek. Egész messze el lehetett látni. Órákig tudnék itt ülni és csak bámészkodni. :) A belvárosban található etruszk múzeum (ezt inkább kihagytuk), illetve egy kisebb palota-jellegű épület is, de mivel máshol is volt dolgunk, ezért a tervezett két óránál nem is maradtunk többet. Egy könnyű kis tésztás ebédre viszont még igen. 
Nehéz volt választani, mindegyik tészta nagyon jól hangzott, de végül a barátom meggyőzött, hogy a sima paradicsomos helyett legalább a ragus szószt válasszam. Jó döntés volt, életem egyik legjobb spagettijét ettem! Ráadásul itt nem is igazán a hús dominál a szószban, mint nálunk, hanem sokkal inkább a paradicsom intenzív, friss íze. Elképesztően finom volt. Az egészet a parmezán koronázta meg. Nyami-nyami. :)


Időközben rettentő hőség kerekedett, főleg fél kettő körül, amikor visszaindultunk az autóhoz. Egy hirtelen ötlettől vezérelve ráadásul meg szerettük volna kerülni a városfalat, amivel így időt spóroltunk volna, de szerintem még hosszabbnak tűnt... Mindenesetre nagyon szép képekkel gyarapodott a gyűjtemény, leginkább fenyőágas- és egyéb természeti jellegű képekkel. Útközben még utoljára megcsodáltuk a kilátást, majd folytattuk utunkat Sienába.

SIENA

Viszonylag hamar, röpke másfél órás autózás után érkeztünk meg az egyik legnépszerűbb toszkán városba. Két dolog miatt érdekelt engem Siena. Egyrészt, amikor olvastam a Siena lányát, már akkor megfogott a táj-és városleírás, másrészt Anyukám egyik barátnője szerint Olaszország legszebb városa. :) A nyaralás után nem sokkal olasz filmre vágytam, és a Levelek Júliának című cuki, romantikus filmre esett a választásom. El is felejtettem, hogy ez a film is itt játszódik, ráadásul pont Siena környékén. 


Természetesen, mint ahogy nagy melegben szokás, fagyizni is kellett. :) Olaszországban ráadásul híresen jó a fagyi. Sienában ettük a legfinomabbat, azt hiszem, és a pláne az volt, hogy egy mágnes táblára különböző nyelveken ráírták az oda látogatók, hogy "házi fagylalt". Azonnal kiszúrtam a magyar nyelvűt. :) Én csokis tölcsérbe kértem a fagyit, ami nem volt túl okos döntés, mert a fele lepotyogott, de azért maradt még rajta egy-két csokiforgács, plusz belül is mártott volt. :)


Engem kifejezetten a híres tér érdekelt, a Piazza del Campo, ahol nem mellesleg a palio is évente kétszer kerül megrendezésre. Lenyűgöző ez a tér élőben, és a kis árkádok alatt éttermek, fagyizók és árusok bújnak meg. A közepén található a Városháza, ami ma már múzeumként üzemel. Nem néztük meg belülről, inkább a városra koncentráltunk. Találtunk szép kilátó helyet, gyönyörű templomokat, úgyhogy mindkettőnket maradéktalanul elvarázsolt ez a hely. :) A Piazzán egy kutat is találtunk, ami tele volt galambbal. Az egyikük különösen fotogénnek ígérkezett, sikerült lekapni, ahogy éppen iszogat a friss vízből. Ami különösen tetszett, hogy valamennyi város tele van nyilvános, friss vizű kutakkal, amikből nagyokat kortyolhat a megfáradt utazó. :) Azt hiszem, ez a nap volt az egyik kedvencünk az ott eltöltött pár nap közül. Az idő csodaszép volt, a városok magukkal ragadtak mindkettőnket, finomat ettünk és este élményekkel gazdagodva aludtunk el. :)


A következő részben kicsit írok még San Gimignano-ról, illetve Firenzéről is, valamint az utolsó bejegyzésben (így inkább 4 részesre duzzad ez a sorozat-bejegyzés) szó lesz még a híres-nevezetes Cinque Terréről, illetve Livornoról. :) Köszönöm azoknak, akik eddig velem tartottak, remélem, a továbbiakban is követitek majd a beszámolót! :)

Az első részhez ide kattintsatok: Napsütötte Toszkána - 1. rész

Hasonló bejegyzések

0 megjegyzés